دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 12:05
آیت‌الله اراکی در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

برگزاری کنفرانس «جوانان مقاومت» در لبنان / اجازه ادامه حیات به اسرائیل نمی‌دهیم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر اینکه اگر نیروهای مقاومت نبودند ایالات متحده آمریکا کل دنیا را به آتش می‌کشید، گفت: ما برای دفاع از فلسطین و آرمان‌ها و هویت، اجازه نمی‌دهیم که سلطه آمریکا در منطقه تداوم پیدا کند.
کد خبر : 258359

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: دفاع از انتفاضه فلسطین هم دفاع از هویت ماست و هم دفاع از مظلوم‌ترین مجموعه بشری؛ اگر رژیم صهیونیستی و ایالات متحده بتوانند اهداف خودشان را در منطقه عملی و اجرایی کنند هم مملکت ما آسیب می‌بیند و همچنین راه‌های پیشرفت بر روی ما بسته می‌شود و آنچنان بر سر ما خواهند زد که مانند پیش از انقلاب اسلامی در جای خود بمانیم و راهی برای ترقی نداشته باشیم، زیرا آنان قصد دارند که همه ثروت و هویت ما را به سرقت ببرند.


وی ادامه داد: آمریکا ادعا دارد که صاحب جهان هست و به یک یا دو منطقه هم قانع نیست. اگر تا به امروز آمریکا نتوانسته به سایر ملل آسیبی برساند به این دلیل است که نیروهای مقاومت در منطقه آن‌ها را زمین‌گیر کرده‌اند.


آیت‌الله اراکی افزود: اگر نیروهای مقاومت نبودند ایالات متحده آمریکا کل دنیا را به آتش می‌کشید. بنابراین ما برای دفاع از فلسطین و آرمان‌ها و هویت، اجازه نمی‌دهیم که سلطه آمریکا در منطقه تداوم پیدا کند و نباید هم اجازه دهیم که اسرائیل به وجود خودش ادامه دهد.


تشکیل شبکه بین‌المللی پشتیبانی از جوانان جبهه مقاومت


وی درباره نقش دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی در موضوعات منطقه گفت: ما در ابتدا طرح اتحادیه «جوانان مقاومت» را مطرح کردیم و معتقدیم که این طرح باید سراسری و بین‌المللی شود. ما می‌توانیم شبکه‌ بین المللی بزرگی را از جوانان پشتیبان جبهه مقاومت تشکیل دهیم.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: پیشنهاد دادیم تا در ماه‌های آینده و در صورت امکان در طول یک ماه آینده، کنفرانس «جوانان مقاومت» برای گردهمایی جوانان معتقد و همراه این جبهه در بیروت تشکیل شود. امیدواریم که در این کنفراس از همه ورزشکاران در جهان که حاضر نشدند با ورزشکاران رژیم قاصد اسرائیل روبه رو شوند تجلیل کنیم چرا که این افراد هم نمادهای مقاومت هستند.


وی در پایان گفت: شبکه ارتباطی جوانان پشتیبان جبهه مقاومت با برگزاری این کنفرانس کلید زده خواهد شد و مشارکت جوانان در متن برنامه‌های تقریبی پررنگ‌تر از قبل دنبال می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته